четверг, 28 мая 2020 г.

МЕТОДИКИ РАННЬОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ

ПРИНЦИПОВІ ВІДМІННОСТІ 

МЕНТАЛЬНОЇ АРИФМЕТИКИ 

ВІД МЕТОДИКИ ЗАЙЦЕВа

На сьогодні існує безліч педагогічних методик. Батьки, для яких інтелектуальний розвиток власних дітей не є порожнім звуком, губляться перед різноманітністю систем і технологій навчання. Велика кількість пропозицій - це непогано, є імовірність зробити оптимальний вибір. Але з іншого боку, спочатку потрібно зрозуміти, як працює та чи інша методика. Система Нікітіних, методика Зайцева або Монтессорі - як у цьому всьому розібратися?

Педагогічних технік дійсно дуже багато, але неспеціалісту вивчати досконально кожну немає необхідності. Основні поняття про найбільш популярні системи навчання і їх порівняння з ментальною арифметикою   ми даємо в наших статтях. Сьогодні мова піде про методику навчання Зайцева і її відмінність від нашої системи.

Принципові розбіжності між ментальною арифметикою та методикою Зайцева

ХТО ТАКИЙ МИКОЛА ЗАЙЦЕВ?

Батьки Миколи Олександровича Зайцева працювали в сільській школі. Закінчивши навчання в школі, Микола пропрацював 2 роки на заводі, після чого пішов стопами своїх батьків. У 1958 році він вступає до педагогічного інституту на філологічний факультет. На п'ятому курсі його відряджають проходити практику в Індонезію, де він працює перекладачем.

Методика розвитку дітей раннього віку Миколи Зайцева посідає особливе місце в педагогіці.  Учитель і вихователь одним із перших почав практикувати раннє навчання дітей рахунку, читання, музики, іноземних мов (зокрема англійської) та інших пізнавальних дисциплін.

Відомий педагог Микола Зайцев створив власну навчальну систему для дітей 3-5 років, за якою діти навчаються читати і розв’язувати математичні задачі. Дійсно, завдяки цій системі безліч малюків опанувало й засвоїло нові для себе навички абсолютно без примусу і звичного для школи зубріння.

Принципові розбіжності між ментальною арифметикою та методикою Зайцева

ЗАГАЛЬНІ ПРИНЦИПИ 

МЕТОДИКИ ЗАЙЦЕВА

  • Від загального до конкретного і від часткового до загального.
  • Від конкретно-образного через наочно-дієве до словесно-логічного.
  • Забезпечення наочності (не тільки від слова «дивитися») з використанням різних каналів сприйняття.
  • Системне подання матеріалу.
  • Алгоритмізація навчальних дій.
  • Облік фізіології сприйняття навчальної інформації.
  • Охорона здоров'я учнів.

КУБИКИ ЗАЙЦЕВА, 

МЕТОДИКА 

НАВЧАННЯ ЧИТАННЯ

Методика навчання читання Зайцева відома по всьому світу. Зайцев увів таке поняття, як «склад», який являє собою пару «голосний + приголосний», а також «приголосний з твердим знаком + приголосний із м'яким знаком», плюс одна окрема літера. Багато батьків знають про кубики Зайцева, на які нанесені склади.

В основу системи Зайцева закладено принцип - від простого до складного. І цей принцип узятий із самого життя, адже малюк, коли починає говорити, не говорить цілі слова, а вимовляє окремі звуки або склади. Це і означає - йти від простого до складного.

Під час навчання діти працюють з окремими складами, вони співають їх або в такт ритмічно плескають у долоні. Усі кубики «звучать» по-різному, завдяки чому діти швидко розуміють різницю і відмінності між голосними і приголосними звуками, дзвінкими і м'якими приголосними. Н. Зайцев вивів 46 ознак, за якими його кубики різняться між собою. Наприклад, для дерев'яних кубиків характерний звук постукування, а для «золотих» - дзвінкий.

Принципові розбіжності між ментальною арифметикою та методикою Зайцева

МАТЕМАТИКА

 ЗАЙЦЕВА

Спочатку діти навчаються рахувати від 0 до 100. У цьому малюкам допомагає різнобарвна стрічка, на якій кружечками, квадратиками або спеціальною матрицею нанесені числа. Матриця наочно демонструє число відносно 100. Наприклад, 65 - це 65 зафарбованих карток, а ще залишилися 35 незафарбованих карток.

Наступний щабель після опанування азів є складнішим. Діти навчаються складати числа, віднімати, оперувати тризначними числами. Для цього використовують кубики під час читання, а також спеціальні таблиці, ігрові набори.

ПЕРЕВАГИ 

МЕТОДИКИ:

  • можуть навчатися діти молодших вікових груп 3-5 років;
  • ігрова форма навчання цікава маленьким дітям;
  • перші результати з'являються вже за кілька занять.

НЕДОЛІКИ 

МЕТОДИКИ:

  • відсутній розвиток творчих здібностей;
  • можуть виникнути складнощі з виокремленням певного звуку зі слова, що впливає на процес його написання;
  • методика більше підходить дітям, у яких права півкуля мозку розвинена краще.

ВІДМІННОСТІ 

МЕНТАЛЬНОЇ АРИФМЕТИКИ 

ВІД МЕТОДИКИ ЗАЙЦЕВА

Ментальна арифметика і система Зайцева ніяк не пов'язані між собою і являють різні методики навчання. Зі спільних підходів можна зазначити такі: застосування ігрових методик, відсутність тиску на учнів, творчий підхід.

Із вищесказаного можна зробити такі висновки: за системою Зайцева навчаються маленькі діти. Малюкам простіше засвоювати математичні ази і читання за допомогою різнокольорових наочних засобів: кубиків, стрічок, таблиць. Ментальна арифметика є універсальною методикою для прокачування головного мозку і розвитку розумових здібностей. Швидкий рахунок - це тільки приємний «побічний ефект» від повноцінного використання потенціалу головного мозку.

Видатний учений Микола Зайцев зробив неоціненний внесок у розвиток педагогіки. За допомогою його розробок діти швидко навчаються читання й рахунку, але цього мало для реалізації розумового потенціалу дітей. Запишіть дитину в наш центр на заняття з ментальної арифметики, щоб повністю розкрити безмежні можливості мозку ваших дітей.

Комментариев нет:

Отправить комментарий